SEO vagy hatékony honlap?

A kérdés nem megválaszolhatatlan, de jó választ csak az egyes weboldal ismeretében adhatunk, persze ez ekkor sem könnyű. Az alaplogika viszont nagyon egyszerű, ha van 1 egység pénzünk arra költsük, ami többet hoz vissza. A SEO alapvetően látogatónövekedést hoz, a hatékony/ergonomikus honlap pedig konverziót növel. Egyszerű hasonlattal élve, ha vadászok lennénk és le akarnánk lőni egy testes macit, akkor a SEO szakember marha sok töltényt és egy vacak puskát, az ergonómus meg egy jó pontos puskát és pár töltényt adna a kezünkbe. Ha részrehajló lennék, akkor azt mondanám az utóbbi azért elegánsabb (bár nem feltétlenül eredményesebb!) megoldás.
Kisvállalkozások esetén reménytelen egzakt módon eldönteni, hogy SEO-ra vagy ergonómiára költsünk inkább. Ilyenkor csak az segít, ha alaposan mérlegelünk és utána döntünk arról, hogy mi is jó nekünk. Vannak persze egzakt módszerek is, de arra se időnk, se pénzünk nem lesz, hacsak nem vagyunk nagyon eleresztve mind a kettővel.
SEO-ra akkor van igazán szükségünk, ha az oldalunk jól működik, egy átlagos felhasználói teszten jól teljesít, az adott műfajban, nagy a konverzió. Hatékonyságnövelés inkább akkor ajánlott, ha már elég sok látogatónk van, de valahogy nem törik meg a jég. Ekkor nem az a megoldás, hogy még rengeteg pénzért kétszer annyi látogatót szerzünk, hanem az, hogy relatíve kevés pénzért a vacak oldalunk hatékonyságát duplájára növeljük, hisz az eladások, vagy sikeres tranzakciók száma ekkor is ugyanannyi lenne. Így pl. egy bookline jellegű oldalnak mindenképpen az ergonómia ajánlott, hisz elég jól ismert, de távolról sem tökéletes.
Érdemes még azt is megjegyezni, hogy a legtöbb SEO-s megoldással szemben az ergonómia tartós eredményt. A SEO-nál gyakran mondják, hogy bizony rendszeresen költeni kell rá, karban kell tartani az eredményeket. Az ergonómiára ez nem igaz. Ha valami egyszer jól működik, akkor az 5 év múlva is jól fog működni, hacsak valaki bele nem kontárkodik. Természetesen az évek múltával bizonyos ergonómiai szempontok háttérbe kerülhetnek, és ilyenkor szükséges ezt-azt megváltoztatni, de ez nem igényel havi szintű aktivitást. Hátránya azonban, hogy ehhez majdnem mindig programozó kell. SEO-zni, ha nem is túl hatékonyan lehet programozó nélkül is, az ergonómiában szinte mindig a kódba kell nyúlni (persze vannak esetek, amikor nem pl. szövegek átírása).
Hozzátartozik a dologhoz, hogy a legbölcsebb megoldás a SEO és az ergonómiai fejlesztéseket párhuzamosan vinni. A jó ergonómia általában automatikusan erősíti a SEO-t, hisz a SEO a Google szabályait akarja követni, amelyeket alapvetően az ergonómia szolgálatában találtak ki. Persze egymásnak keresztbe is tudnak tenni, de majd erről egy másik posztban írok.

4 hozzászólás

Oszd meg velünk véleményed

Mind a 4 hozzászólás mutatása

Kérem írd be üzenetedet

Kérem írd be email címed!

Kérem írd be üzenetedet

Küld

Website-okat, mobil applikációkat és szoftvereket tervezünk, hogy segítsünk megvalósítani üzleti céljaidat!

Csapatunk

Kapcsolat

Kedves Ergo,

A nevem
. Az email címem
. Üzenetem:

ajánlott
cikkek

Find out more about the topic

Hogyan javítottuk meg az irodai mosogatógép usabilityjét 3D nyomtatással?

2019. máj. 09. | 4 perc olvasás

Valós UX problémát találtunk a konyhánkban Mint minden irodában, nálunk is szinte állandóan megy a mosogatógép. Nincs igazi felelőse: bárki elindíthatja, és ha lejárt, bárki belenyúlhat érte egy-egy tiszta...

Hogyan javíthatják a chatbotok a banki ügyfélélményt?

2019. feb. 07. | 8 perc olvasás

A chatbotok sokat fejlődtek az elmúlt években. Olyan szektorokban is megjelentek, ahol stratégiai jelentőségű, hogy a vállalat az ügyfeleire összpontosítson – a legjobb példa erre a bankok világa...